Exercise 1 What hobbies are they talking about? Match the sentences and hobbies.

Урок 63

Дата, класс: 5 А_____,5-Б_______5- В________

Тема: Развитие навыка устной речи.

Практическая цель: закрепить введенный лексический материал темы. Обобщить и сиситематизировать в речи грамматическую структуру to be going to. Продолжать формировать навыки устной речи . Практиковать учеников в письме.

Общеобразовательная цель: ознакомить с новыми ЛЕ

Развивающая цель:продолжать формировать коммуникативные способности учеников

Воспитательная цель: Воспитывать интерес к полезным увлечениям

Тип урока: комбинированный

Оснащение урока:учебник, рабочая тетрадь, карточки, доска.

№ п/п Время Этапы урока, материал Методы и приёмы работы Примеча-ния
Подготовка к восприятию иностранного языка 1. Приветствие. T: Good morning, pupils! I’m glad to see you! Let’s start our lesson! 2. Сообщение темы и цели урока T: Our topic today is ≪W e Like It ≫ . You ‘ll make a survey of the most popular free time activities in your groups. We ’ ll also revise the structure to be going to. 3. речевая зарядка: Стихотворение На доске: T: look at the blackboard listen and repeat after me: We are good friends My hobbies and I. We have such fun My hobbies and I We are good friends. Can you say why? Основная часть урока. 1. проверка домашнего задания 1) Упр 1-2 c 102-103 выучить 2-3 ученика рассказывают текст писем T: let’s check your homework. 2) беседа с учениками: T : Have you got much free time? When is your time o ff? Are you fond o f photography? What are you interested in? Do you know what your classmates’ hobbies and interests are? Let us find it out. 2. Активизация и закрепление введенных ЛЕ 1) работа с карточкой упр 1 (РТ упр 1 стр 74) T: work with the card exercise 1. Match the sentences and hobbies. 2) упр 4 стр 104. T: now let’s do exercise 4 on page 104. Speak about your likes and dislikes what do you like doing in your free time? Chain work 3) упр 5 стр 104 (ученики работают в парах один на протяжении 30с просматривает и запоминает слова и выражения, затем он закрывает книгу, а второй считает слова и выражения и следит по учебнику за правильным их произношением. Потом ученики меняются ролями. T: exercise 5 on page 104. Let’s play memory game. 4) упр 6 стр 104 учитель просит посмотреть на рисунок и назвать изображенные предметы (spade – лопата, pitch-fork - вилы, plant – цветок, paints - краски). Потом ученики читают информацию про Полли и Питера и в режиме P 1^ P 2^ P 3, создают предложения по модели:I think it is Peter’s football, because he likes sports T: look at the pictures of exercise 6 on page 104. Name them. Read the information about Peter and Polly. Now chain work. Make sentences as the model.I think it is Peter’s football, because he likes sports You are tired. Now we have a little rest. Stand up! Hands up! Hands down! Hands on the hips! Sit down! 3. обобщение грамматического материала: употребление структуры to be going to 1) раздел ≪Remember≫ (с. 103), § 7а (с. 172). Ученики самостоятельно читают параграф грамматического справочника, потом раздел ≪Remember≫. При необходимости учитель разъясняет правила , а для проверки ставит вопросы. T: open your books at page 172 and read § 7а, then open your books at page 103 and read “Remember”/ I give you 3 minutes and then I’ll ask some questions about the grammar structure to be going to. 2) карточка упр 2 T: work with the card exercise 2 Complete the sentences. Use “going to” + one of these verbs.. 2) карточка упр 3 (РТ упр 2 стр 73) T: work with the card exercise 3 Complete the sentences. Use “going to” + one of these verbs.. Окончание урока. 1. Домашнее задание. Упр 6 стр 104 письменно 2. Оценивание работы учеников на уроке. 3. Подведение итогов урока. T: I think this lesson was useful for you.

Exercise 1 What hobbies are they talking about? Match the sentences and hobbies.

1 )Look at my dress. I made it myself. playing the piano

2) I like it, but my pronunciation isn’t very good. riding a bike

3) I don’t like it. My hands are small and

I don’t have a good ear. learning English

4) I love it, especially the programmes at weekends. sewing

5) I’m fond of it, but I’m a bit afraid of falling down. watching TV

Exercise 2 Complete the sentences. Use “going to” + one of these verbs.

wear lie buy study buy walk clean

1) my room is dirty. I am going to clean it

2) It’s Nina’ birthday. We ________________________________ her a present

3) I feel tired. I ___________________________________ down.

4) John’s university course begins in September. He _________________________ Maths.

5) I don’t want to take a bus. I ____________________________________

6) Our computer is old. We ___________________________________ a new one.

7) Vera’s got a new dress. She _____________________ it to the party on Saturday.

Exercise 3 Complete the sentences. Use “going to” + one of these verbs.

Finish photograph eat visit play clean

1) He’s taking his camera with him. He’s going to photograph.

2) I’m hungry. I______________________________________ this sandwich.

3) Our room is dirty. We_______________________________ it.

4) Her granny is ill. She_______________________________ her.

5) They are busy. They _______________________________their work.

6) He’s got his guitar. He ______________________________it.


1534617114891156.html
1534699411596606.html
    PR.RU™